ריאיון עם ראש המגמה – גדי חייט

פגשנו את גדי חייט, ראש מגמת עיצוב למדיה במכללה הטכנולוגית רופין, כדי שיספר לנו קצת על המגמה, מה ניתן ללמוד בה ולמי זה מתאים… אולי אתם הסטודנטים הבאים שלנו?

ספר לנו על מגמת עיצוב למדיה, מה ניתן ללמוד בה?

"מהפכת האינטרנט שינתה את כללי המשחק בעולם כפי שהכרנו אותו. האינטרנט הוא כלי משמעותי וחיוני בחיינו. אין ספק שהעיצוב למדיה הינו אחד התחומים המרתקים והחדשניים הקיימים היום. כדי להפיק מוצר אינטראקטיבי ברמה גבוהה נדרשות מיומנויות שונות בתחומים הבאים: עיצוב גרפי (לדפוס ולאינטרנט), אנימציה, צילום סטילס ועיבוד תמונה, כתיבת תסריטים, לימודי פוטושופ/אילוסטרייטור/אינדיזיין/אפטר אפקט, צילום סטילס, צילום וידיאו ועריכה, איור ורישום, עיצוב ותכנות של אתרים ואפליקציות, ממשק משתמש, חשיבה עיצובית, הבנת שיווקית והכרת מיתוג מהו ועוד. את כל אלו ונושאים נוספים בעולם העיצוב, לומדים אצלנו במסלול עיצוב למדיה, במכללה הטכנולוגית רופין – מסלול עשיר ומרתק בן שנתיים."

מה המשמעות של המדיה בימינו?

"כיום תקשורת אינטראקטיבית – עיצוב למדיה חדשה, הינה חלק בלתי נפרד מהסביבה שבה אנו חיים, עובדים ומבלים, והדרישה לאנשי מקצוע מיומנים בתחום עיצוב גרפי גדלה כל הזמן. השילוב של יצירה מקורית, טכנולוגיה ותוכן – מבטיח עבודה מעניינת ומגוונת, ודרישות השוק מבטיחות שפע של עבודה והכנסה גבוהה. המדיה הפכה בעצם להיות כלי מרכזי ומשמעותי בחיים שלנו. ניתן לראות כיצד עולמות המדיה השונים ממש משנים תרבויות, משפיעים על ממשלות, יוצרים קבוצות לחץ ועוד. עולם המדיה על גווניו וערוציו השונים הינו עולם מרתק ההופך להיות מקצועי יותר ויותר, וככזה הוא מושך אליו עובדים רבים."

מה היתרון בלימודים מקיפים לעומת קורסי גרפיקה ממוקדים?

"בלימודים מקיפים כמו במסלול שלנו רוכש הסטודנט כלים נרחבים ומשמעותיים ההופכים אותו להרבה יותר ממעצב – איש מקצוע החי את מדיה על בוריה, חי שיווק, מבין מהי התנהגות צרכנים, אחד שיודע לשלב בין כל עולמות המדיה וההפקה ליצירת תוצר תקשורתי ופרסומי חד וטוב יותר."

קורס צילום

עם איזה כלים יוצאים הסטודנטים לשוק העבודה?

"המסלול מקנה לבוגריו ידע וכלים להבין וליישם טכנולוגיות חדשות בעולם האינטרנטי בתחומי תקשורת אינטראקטיבית, המדיות החברתיות, השיווק והפרסום, השירות, הבידור והפנאי, ומאפשר לבוגריו השתלבות בתעשיית הפרסום והתקשורת השיווקית על כל גווניה. המסלול מקנה בעצם לסטודנטים ידע רב תחומי בנושאי לימודי עיצוב גרפי ופותח בפני הבוגר את האפשרות להתמקצע באחד או ביותר מהתחומים הנלמדים לפי נטיית ליבו ולפי דרישות השוק."


האם יש ביקוש בשוק העבודה לגרפיקאים?

"בהחלט כן. כמו שאמרנו שוק המדיה הולך ומשתכלל ואיתו גדל גם הביקוש למעצבים, גרפיקאים ואנשי מדיה. משרדי הפרסום וחברות האינטרקטיב מחפשות צעירים שסיימו את לימודיהם ומתמחים בעולם העיצוב למדיה בכלל ובעיצוב בדיגיטל בפרט. חשוב לציין כי המסלול פותח דלתות רבות נוספות בתעשיית הפרסום והמדיה בישראל ובעולם – בוגרי המגמה המוכרים כ- הנדסאי עיצוב גרפי צפויים להשתלב בתעשיית ההיי-טק, בחברות אינטרנט ומולטימדיה, בחברות פרסום והפקה, בחברות הפקות וידאו, בבתי תוכנה, בחברות המפתחות לומדות ומשחקים, ביצרני תוכן לרשתות החברתיות ועוד. בוגרים רבים פתחו עסקים פרטיים ועצמאיים. הסטודנטים משתתפים במהלך הלימודים בפרויקטים, בתחרויות ובעבודות מול גורמים חיצוניים."

האם צריך להגיע עם ניסיון קודם ללימודי עיצוב למדיה?

"התשובה היא פשוט לא…..רק להרגיש שהתחום מספיק מושך ומעניין אותך, ומייצר עבורך מוטיבציה ללמוד ולהצליח."

האם צריך לדעת לאייר?

"אין צורך לדעת לאייר, כי במהלך המסלול אנו מקיימים סדנה מעניינת ומעשירה להכרת התחום הזה, וסטודנטים הלומדים בסדנה זו מסוגלים להשתמש בידע שרכשו וכבר במהלך פרויקט הגמר שלהם במסלול, הם מיישמים הלכה למעשה את תורת האיור."

                                

מה מקבלים הסטודנטים במגמת עיצוב למדיה ברופין, שאין במקומות אחרים?

"קודם כל מקצוענות אמיתית הבאה לידי ביטוי בסגל המרצים שלנו – אנשי מקצוע המעורבים בתעשייה באופן שוטף, חיים מצוין את התחום ויודעים להעניק לסטודנטים פרקטיקה רלבנטית מהעולם האמיתי. מעבר לכך, סביבת לימודים ירוקה וכפרית, כיתות קטנות ואינטימיות המאפשרות לכל סטודנט יותר זמן עם המרצה, ליווי אישי ועבודה אישית עם כל סטודנט, עזרים טכנולוגיים ברמה הגבוהה ביותר (מעבדות, תוכנות מתקדמות, ציוד וידאו וסטילס, אולפן ועוד)."

האם המרצים עוזרים במציאת עבודה לאחר הלימודים?

"בהחלט. אני כראש המגמה מטפל אישית בהשמה מיד עם סיום המסלול, ולמצטיינים אני פותח דלתות בתעשייה אפילו כמה חודשים לפני סיום המסלול. הקשר שלנו עם התעשייה הוא קשר חזק ובלתי אמצעי, ואנו מייצרים ראיונות לבוגרים שלנו במבחר משרדי פרסום ועיצוב גרפי בתעשיית הפרסום. לא מעט בוגרים שלנו נכנסו כך לתעשייה, מיד עם סיום לימודיהם במסלול עיצוב למדיה ברופין."

אז… למי מתאימים הלימודים?

"לכל מי שתחום העיצוב, הפרסום, התקשורת השיווקית – מעניין אותו. אם אתה אחד שרואה אתר יפה עם חווית משתמש גבוהה ובוער לך לדעת איך עיצבו ואיך בנו אותו – המקום שלך איתנו. אם את רואה תמונה יפה שצולמה ועובדה בצורה מיוחדת בפוטושופ לאחר מכן ואומרת ואווו – המקום שלך איתנו. אם אתה רואה שלט חוצות מעניין ואתה שואל את עצמך מי המעצב המוכשר שעומד מאחוריו –  המקום שלך איתנו. אם את רואה אפליקציה מגניבה עם ממשק משתמש כיפי וחוויתי ואת רוצה ללמוד איך לבנות כזו אפליקציה וטובה יותר – המקום שלך איתנו….."

אז אם הגעתם עד לכאן.. אנחנו די בטוחים שהמגמה שלנו ועיצוב למדיה מעניינים אתכם.